Baby vil ikke spise vågen

26. april 2020

Alder:
4 mdr.

Baby vil ikke spise vågen

Hej Helen.

Jeg skriver igen efter du hjalp med vores lillebror der kun vil spise i søvne.

Dette er meget svært for mig og det kræver meget timing, især i disse corona tider og med storesøster der er hjemme hele tiden. Det stresser mig rigtig meget og nu vil han næsten ingengang amme mere i søvne idet han vågner af det når jeg tager ham op for at amme, det synes han er mere spændende.

Selvom han får modermælk ind i munden, afviser han brystet selvom han er ...

Annonce

... sulten? Jeg tænker om han overhovedet kan mærke han er sulten eller mæt når jeg over den sidste måned kun har ammet ham i søvne ?

Vi har prøvet at give ham flaske både med mm og modermælk forskellige sutteflasker og det vil han ikke. Han bruger ikke sut, så den kan heller ikke hjælpe. Han er begyndt ikke at tage helt det på han skal, så jeg er virkelig på bar bund hvad jeg skal gøre. Han er lige blevet 4 måneder, skal jeg begynde på grød ?

Bedste hilsner
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Bøvse

Når babyer spiser, sluger de ofte en masse luft. Derfor har mange brug for at bøvse efter et måltid.

Den nemmeste måde at dit barn kan komme af med luften på er hvis du lægger barnet op mod skulderen og klapper eller stryger forsigtigt på ryggen. Hold barnet så højt, at barnets arme bliver løftet, så har luften lettere ved at komme ud.

Du kan også sidde med barnet foran dig på dit skød eller lægge barnet på din underarm og gå lidt rundt.

Spædbørn...

Læs mere i Babylex

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin